گاوصندوق نسوز چیست؟

صندوق نسوز یا گاوصندوق نسوز چیست بحث مهمی هست که واقعا شاید خیلی از کاربران و مصرف کنندگان نهایی ندانند برای همین به آن می پردازیم. با ما در سیف نیکا فروشگاه گاوصندوق نیکا طباطبایی همراه باشید.

گاوصندوقگاوصندوق کاوه

گاوصندوق نسوز چیست معرفی بهترین صندوق های نسوز

اگر جزو کسانی هستید که به دنبال خرید گاوصندوق هستید حتما با سوال صندوق نسوز چیست ؟ بهترین صندوق های نسوز موجود در ایران کدامند روبرو شده اید.

اگر با فروشگاه اینترنتی طباطبایی همراه باشید خیلی زود همه چیز را در مورد صندوق نسوز و بهترین صندوق های نسوز خواهید فهمید.

گاوصندوق نسوز چیست ؟

نگه داشتن اسناد ضروری و ارزشمند امری واجب است.

ولی پیش بینی، برنامه ریزی و سرمایه گذاری برای موارد اضطراری مانند آتش سوزی و یا سیل در حفظ ایمنی اقلام مهم، یک حرکت هوشمندانه می باشد.

یکی از بهترین راه ها برای حفاظت از اسناد یا اقلام ضروری در هنگام وقوع بحران مثل آتش سوزی، نگهداری موارد مهم در صندوق نسوز می باشد.

هدف گروه مشاوره ما از ارائه این موضوع آشنایی شما با ساختار و نحوه عملکرد صندوق نسوز می باشد.

در وهله اول به سراغ رتبه بندی صندوق های نسوز می رویم.

برای رتبه بندی صندوق های نسوز از نظر سطح کیفی و امنیتی فاکتور های مختلفی از قبیل:

مشخصات فنی، آزمون استانداردها و…وجود دارد. برای توضیح مشخصات فنی باید سراغ ساختار صندوق نسوز رفت.

 

ساختار صندوق نسوز :

فولاد یک نوع ماده غیر قابل احتراق و مقاوم در برابر آتش می باشد و بطور معمول بدنه صندوق های نسوز از فولاد دوجداره ساخته شده، و حفره های آن با کامپوزیت ویژه که در برابر آتش مقاوم

می باشد پر شده است. اگر چه این کامپوزیت می تواند در برندهای مختلف صندوق نسوز متفاوت باشد، اما حاوی یک هیدرات، مثل آلوم یا گچ است که بخار آب را هنگام گرم شدن آزاد می کند،حال بخشی از این بخارهای آب، به فضای داخلی گاوصندوق هدایت می شوند تا دمای فضای داخل صندوق نسوز را در برابر حرارت آتش تنظیم کنند.

البته ماده ای به نام Insulite توسط شرکت Schwab برای استفاده در ساخت گاوصندوق ضد آتش ثبت شده است. برای کنترل فشار رطوبت و بخار آب، از دریچه ها یا سوراخ های خارجی در بخش های مختلف  صندوق نسوز استفاده می شود و بدین ترتیب بخشی از بخار آب در آتش می سوزد.

 

انتخاب گاوصندوق نسوز مناسب

انتخاب و خرید صندوق نسوز مناسب امری بسیار مهم است و باید با توجه به نوع وسایلی که میخواهیم در آن ها نگهداری و محافظت کنیم صورت گیرد.

چرا که صندوق های نسوز از نظر میزان مقاومت در برابر حرارت انواع مختلفی دارند. بنابراین توجه به این نکته بسیار ضروری است.

در گام اول مهمترین مسئله ای که باید مورد توجه قرار گیرد ماهیت فیزیکی اقلامی است که می خواهیم در برابر آتش از آن ها محافظت کنیم.

تست گاوصندوق نسوز

معیار تست و طبقه بندی صندوق های نسوز به ۳ دسته اصلی تقسیم می شوند:
  • کاغذ (پاسپورت، گواهی نامه، بیمه نامه، اسناد قانونی، پول نقد، یاداشت هاو…)
  • رسانه های دیجیتال (کارت های حافظه/USB، DVD، CD، دوربین های دیجیتال، آی پاد، پخش کننده های MP3، دیسک های سخت خارجی و…)
  • رسانه های مغناطیسی (نوارهای پشتیبان کامپیوتر/فلاپی دیسک ها، دیسک های سخت داخلی، نوارهای ویدئویی صوتی و…)
این مقاله را از دست ندهید :   چگونه مشتریان متوجه کیفیت یک گاوصندوق می شوند؟

سطح دمای تجزیه پذیری انواع داده ها:

  • کاغذ: ۱۷۷C/350F
  • رسانه های دیجیتال: ۱۲۰C/248F
  • فیلم: ۶۶C/150F
  • اطلاعات: ۵۲C/125F

رسانه های الکترومغناطیسی نیز باید از تداخل الکترو مغناطیسی ایجاد شده توسط آتش محافظت شود. زیرا این تداخل الکترومغناطیسی اطلاعات ذخیره شده روی این نوع رسانه را فاسد می کند.

در زمان وقوع آتش سوزی، صندوق نسوز در معرض شعله های آتش، گرد و غبار و گازهای داغ و همچنین دمای بین ۴۵۰ درجه سانتی گراد تا ۸۴۲ درجه فارنهایت قرار می گیرد که البته این میزان دما درشرایط مختلف آتش سوزی می تواند افزایش یابد. از طرفی افزایش سطح رطوبت داخل صندوق نسوز، خود می تواند خطر آسیب پذیری رسانه ها و فیلم ها را افزایش دهد.

همانطور که پیش تر گفتیم انتخاب صندوق نسوز با مشخصات  اشتباه خود می تواند عامل تخریب اسناد و لوازم ضروری شما از طریق میزان رطوبت داخلی صندوق نسوز در زمان وقوع آتش سوزی شود.

این اتفاق بخاطر نوع طراحی صندوق نسوز می باشد، چراکه به گونه ای طراحی شده تا در طول آتش سوزی محیط داخلی صندوق نسوز را تا حد ممکن سرد نگه دارد و اگر میزان رطوبت داخلی بیش از حد تحمل لوازم داخل صندوق باشد، موجب خرابی آن ها می شود.

میزان محدودیت سطح رطوبت:

فیلم: ۸۵%

داده: ۸۰%

 

میزان مقاومت صندوق نسوز در برابر آتش

بیشترین میزان مقاومت صندوق های نسوز در برابر آتش تا سقف ۳۰ دقیقه تست شده است. و اصولا اگر صندوق نسوز بیشتر از این مدت تحت حرارت ناشی از آتش سوزی قرار بگیرد ممکن است به دارایی های شما آسیب وارد شود.

مواردی که توصیه می شود در گاوصندوق نسوز نگهداری کنید 

  • اطلاعات بیمه نامه. …
  • اطلاعات حساب بانکی و مالی …
  • شناسایی و گذرنامه. …
  • اطلاعات مهم. …
  • کلید برای صندوق ایمنی شما. …
  • پول نقد و دیگر ارزش ها. …
  • داده ها و هارد دیسک.

لازم به ذکر است که حفاظت در مقابل رطوبت بحرانی در داخل محفظه، همانند مقاومت به آب نیست (اگرچه برخی از گاوصندوقها این قابلیت را ارائه می دهند).

 

بهترین صندوق های نسوز موجود در بازار ایران

تا به اینجا با نحوه عملکرد و ویژگی های صندوق نسوز مناسب آشنا شدیم، ولی شاید بپرسید… بهترین برند صندوق نسوز کدام است؟

بعد از بررسی های انجام شده در زمینه بهترین برندهای صندوق نسوز در بازار ایران، با توجه به میزان خرید و استقبال مشتریان، و همچنین ویژگی های فنی و سطح استاندارد و اطمینان صندوق نسوز ، برترین برندهای صندوق نسوز عبارت اند از:

 

امیدواریم اطلاعات فوق در مورد صندوق نسوز چیست و معرفی بهترین صندوق های نسوز در بازار ایران برای شما مفید بوده باشد. برای خرید یک صندوق نسوز باکیفیت حتما با ما تماس بگیرید. برای کشب اطلاعات بیشتر می توانید مقالات زیر را نظر مطالعه کنید.

فروشگاه گاوصندوق کاوه دفینه و نیکا همچنین گاوصندوق گنجینه طباطبایی همواره آماده پاسخگویی به شماست.

حمل گاوصندوق و بازگشایی گاوصندوق توسط ما انجام می شود. و می توانید با خیالی آسوده کار خود را به ما بسپارید.